14.5.11

Underbara helg.

Jag har precis kommit hem från jobbet och det mesta känns lekande lätt just nu. 

Nu när gästtoaletten är nystädad så slås jag av hur lyxigt det är att gå ut i trädgården och plocka in färska blommor och ställa dem på nån bänk eller på bordet, efter en städvända i huset. Vilken härlig tid vi har framför oss.

vårblommor 001

vårblommor 002vårblommor 003

 

Bredvid våran boa växer det fina körsbärsträdet. När den blommar gör jag det också… jag blir så löjligt lycklig av den och dess blomning!

 

vårblommor 040vårblommor 073

vårblommor 075vårblommor 077

 

Alla uthus här hemma har fått vakna till liv. Dem används nästan inte alls under vinterhalvåret.

 

vårblommor 076

På andra sidan av boa så finns planteringsbordet och landet, som fortfarande är under uppbyggnad. Jag håller på och inreder det hela nu med mycket zink och krukor. Rostiga detaljer är också givet ute den här årstiden.

 

vårblommor 029vårblommor 036

vårblommor 037

vårblommor 030

 

vårblommor 038vårblommor 032

vårblommor 033vårblommor 035

Morgonstund har guld i mun sägs det och jag håller med, men nog är det lika underbart på kvällen också när det ser ut så här på gården.

Bakom skymtar

“Galleri Hönshuset”

vårblommor 056

 

Nu fortsätter planeringen och fixandet av byloppiset som jag anordnar den 4 juni =)

Önskar er en härlig helg. Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Hej syster!
    Vad mysiga bilder! :) Sitter hemma och råpluggar just nu, så jag ska hinna få lite tid över till att pyssla med smyckena som jag ska ha med upp dit. Väntar också på ett paket med en massa grejer att göra smycken av, woho! Ska bli så kul att komma upp, längtar verkligen:) Men nu ska jag ta fram böckerna igen.. Ha det bäst och hälsa alla!
    Love you<3

    SvaraRadera
  2. Nog har ni det så härligt där hos er!!

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails