9.5.11

Små projekt som är klara.

Hej på er alla i värmen. Hur står det till?

Här är det finfint! Från att blogga om jackor och keps så slänger vi oss raskt in i sommarvärmen och våra små vårprojekt. Trappan ner till uteplatsen från verandan byggde mannen en solig eftermiddag nu under helgen, och jag är så nöjd över att den äntligen finns där på plats. Vissa saker tar lite tid innan man får fingrarna ur… dem flesta vet nog hur det där är ;)

 

Niike målar maj 2011 104

Trappan skulle vara så stor så att man kan även ha den som en extra sittplats, och så är den inte fastskruvad utan kan lätt tas bort och bytas ut när den har gjort sitt, för inte håller trätrappor länge inte!

Nu ska det handlas lite fina större krukor som ska stå här ute fyllas med murgröna och vita pelargoner.

Niike målar maj 2011 118

Lite insynsskydd har vi men det fattas några Tujor så det ska handlas under veckan och planteras.

Niike målar maj 2011 111

Några kvistar från körsbärsträdet är allt som behövs på bordet…

Niike målar maj 2011 101

 

Niike målar maj 2011 100

Under helgen så har vi även pysslat och målat. Här har ni Niike som målar en stor tavla.

Niike målar maj 2011 001Niike målar maj 2011 011

Niike målar maj 2011 009Niike målar maj 2011 003

Här i södra Dalarna så har vi kommit så här långt i trädgården. Vissa träd står i full blom och andra knoppar brister snart skulle jag tro!

En planteringsbänk hamnade under fönstret till snickerboa, och där finns nu bl.a väldoftande Lavendel

 

Niike målar maj 2011 028Niike målar maj 2011 029

Niike målar maj 2011 052Niike målar maj 2011 058

Niike målar maj 2011 069Niike målar maj 2011 081

 

Önskar er en härlig början på veckan.

Kram Pirre

3 kommentarer:

  1. hej Pirre!
    Blogger bråkar idag och jag ser bara tre av dina bilder. :( Nå, jag kikarin senare, kanske det fungerar då.

    SvaraRadera
  2. Hej Pirre!

    Vad mycket ni har på G!

    Härligt att se allt kreativt skapande, både från man och barn!

    Du undrade över växterna...

    Vanliga perenner planterar jag nära grunden om jag tycker det passar, dock får man ju tänka till när det gäller större buskar och träd och klätterväxter. Mycket blir ju större än vad man föreställer sig när man står där med en liten växt...

    Jag har både buskar och klängväxter rätt nära, ja väldigt nära!...Vi har vildvin som växer på fasaden och klätterhortensia och blåregn och rosor på tegelväggarna. Man får ju hålla koll...en del lämnar lite fula spår efter sig också som ex vildvinet..men det satt där när vi köpte huset så vi låter det vara men drar ner en hel del varje år för att det inte ska förstöra för mycket!

    Jag har också fått gräva upp både träd och buskar för jag inser att det blir stort och står för nära...Men, jag gillar ju att gräva..*ler*....bangar inte för en närkamp om det blir fel!

    Lycka till med alla projekt och må så gott!

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga uteplatser!! Att sitta på en kudde på en trapp är det bästa sättet att sitta på, än hur bekväma stolar jag har så vill jag helst sitta på trappan, märkligt nog. Vilken snygging i grön keps du är Pirre!! Mari.

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails