15.2.11

Fördelar?

Vackert är det, när snön glittrar i solljuset ute. Jag fortsätter att njuta av solen och snön inomhus än så länge.

Barnen har åter gått tillbaka till vardagen med skola och allt vad det innebär medans jag är hemma och har sååå förbaskat ont i öronen och halsen. För o inte tala om hur täppt i näsan jag är är =) Var till vårdcentralen igår och bad om lite penicillin men icke! Kortison nässpray var det nu!!!!

#¤&(()=%##”!?!…nu vill jag jobba och greja i köket. Jag orkar inte vara sjuk mera…Så, nu har jag fått gnälla lite också =).

Fördelar när man är sjuk? För man måste ju tänka positivt ;)Jo, man lär sig mer o mer hur dem olika objektiven ska användas…kameran funkar visst så här…”oj vad kul, det visste jag inte!”, Photoshop är ju riktigt kul ju mer man lär sig… har inte gjort så mycket mer än legat under täcket i soffan med datorn i knäet och letat efter inspiration till köket och hallen och så har jag “lekt” med allehanda datorprogram. =)

Bilder från vårt vinterland…en del av trädgården. Så himla mkt snö igen och så kallt! –20 i morse…brrr.

 

vinterbilder feb 2011 001

 

vinterbilder feb 2011 003

 

vinterbilder feb 2011 004

 

lillstugan…

 

vinterbilder feb 2011 007

 

vad gott det ska bli med hallon sen…

 

vinterbilder feb 2011 009

 

När det ändå ser ut som det gör ute, och jag misstänker att snön ligger kvar ett tag till, så får dem gamla, fina skidorna och dem stora kottarna som symboliserar vinter stanna kvar som prydnad ett tag till. 

 

vinterbilder feb 2011 016

 

vinterbilder feb 2011 015

 

¤¤¤¤¤

Här är det full rulle med och hinna fira barnen också. Wilma har blivit hela nio år gammal =)

 

Wilma 9 år 2011 022

 

…och idag fyller grabben fjorton år.

Hipp hipp Hurrraaa =)

 

Wilma 9 år 2011 043

 

Firandet med släkten får bli en annan dag, men paket ska han få i.a.f. Hoppas han blir glad =)

Ha det gott nu och ta hand om varandra.

Kram Pirre

2 kommentarer:

  1. Vilka fina vinterbilder Pirre och det ena vackra hederbilden efterd en andra! Den bilden med soffan, skidorna och den läckra korgen på bordet, såå snyggt! Kika in på Gruvgatan 13's blogg i dag, lite korg och såna kuddar du gillar skymtar där... Hoppas sonen hade en bra födelsedag! Mari

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder <Pirre, att fota är så kul!
    Krya på dig nu, inte kul att vara krasslig...

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails