1.10.09

Fortsättning följer..och så annat smått och gott!

Hej på dig. Hoppas livet leker och att du just nu uppfyller några av dina drömmar =)....

Jag mår bättre, tack för era krya-på-dig hälsningar. Huvudvärken släpper inte riktigt men imorgon är det en ny dag och då är väl allt som det ska hoppas jag...
Fortsättningen kommer här...Den lilla grå psalmboken är tryckt 1728. Jag vill visa er insidan på den för den är ju så vacker. Som ni ser har den fått ett nytt omslag av grått skinn. När vet jag inte, men nån ville väl att den skulle bevaras och inte vittra sönder helt =).



Sista sidan innehåller en handskriven text, svår o tyda, men årtalet står högst upp...1774....






¤¤¤¤¤


Den lilla soffan som jag visade sist har fått en gammal säck över dynorna. Säcken är en gammal en från New York, och innehöll socker....





Dem här två ramarna och den lilla söta spegeln tillhörde mannen som också ägde psalmboken.




¤¤¤¤¤

Idag kom en efterlängtad tidning och mera torkad lavendel till mitt kommande pyssel nästa vecka. Tacka vet jag Country by mail. Jösses vad dem är snabba med och leverera sina paket!



¤¤¤¤¤

Nu på eftermiddan var jag ute och drog in lite frisk höstluft in i lungorna...Så underbart men attans vad kallt det va! Förra veckan gjorde jag och ungarna i ordning trappan med höstiga blommor....




Även lillstugan fick sig en makeover..Jag är ju urkass på och göra kransar så jag gör hellre en sån här hängvariant av blommorna. =)






 ¤¤¤¤¤

 På lördagen blir det och jobba och på söndan ska vi åka land o rike runt igen. En tripp till Södertälje står på tur men mannen och min son har även bestämt sig för att dem ska åka och titta på en större cross till sonen! Då kan ju vi samtidigt ta en sväng förbi en butik som ligger strax utanför uppsala om vi ändå är ute och åker tycker jag =) Undrar om dem andra går med på det tro?... för till Biskopsgården vill jag... =)

Ha en toppen helg alla. Kram Pirre

16 kommentarer:

  1. Hej Pirre!
    Tack för din fina kommantar hos mig! Jag funderar nog på ditt förslag.. kanske en vacker dag?

    Vad fin den gamla boken är, en riktig skatt!
    En resa till Biskopsgården, oj det låter ju bara så bra!

    Ha en jätteskön helg och hoppas du återfår krafterna!
    Kamomilla

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra saker! Jaså ni gillar också Nightwish? Vad roligt. Jag lyssnar på dom jämt. Misstänkte ett tag att vi hade samma namn, men nu såg jag att vi inte har det. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Pirre!
    Skönt att du känner dig piggare! Vilken snygg säck du har där på soffan. Den finns väl med på loppisen nästa helg!!?? *fniss*
    Vad snyggt det var med alla ramarna också!! Så fint ni gjort på trappen. Det har inte jag hunnit med ännu...
    Längtar till nästa helg!(er loppis)

    Det är inget koppställ jag har. De användes till att torka flaskor på vingårdar...
    Ha det mysigt i Södertälje!
    kram Susanne

    SvaraRadera
  4. -6 hade vi här imorse... brrr :O) Vilken fin hängkrans du gjort. Pigga färger! Krya på dej!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. For en herlig salme bok du har fått tak på..
    Nydelig pyntet utenfor hos deg... ja nå er det kaldt... frost de siste morgene...
    Vi reiser til Sverieg for en uke nå... da skal det letes etter loppiser....

    ha en fin helg ...Klem Kerstin

    SvaraRadera
  6. Å så mycket vackert i ett och samma inlägg!! Fina höstblommor och detta blev minst lika fint som i kransform, jag gillar heller inte att göra kransar! Din lillstuga, gud så fin!!! Vacker liten soffa med sockersäck på och alla kuddar och de där ramarna var verkligen fina!

    Så vacker din veranda är och inlägget under, vilket foton!! Och vacker gammal text, och den brunten fr 1800-talet som tillhört Kalle. Vilken historia. Bevara den väl. Så fantastiskt att ha en sådan i sin ägo.

    Ha en bra helg Pirre!

    Mari.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Underbara bilder!!Så höstigt o mysigt...hoppas din helg blir jättebra!!!
    kraaam

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara bilder.Så höstiga och mysiga.Ha nu en underbar och mysig helg kramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar psalmbok och så säcken...suck...låter som en trevlig helg för er, ha det så gott och det där var en bra idé med blommorna...ska jag ta efter, kramen

    SvaraRadera
  10. Vad fin den där boken är!!! Tycker väldigt mycket om gamla böcker. Det är så vackert med spännena, även om de nu inte är lika gamla som boken. Den är som ett riktigt smycke!!:)

    SvaraRadera
  11. Skönt att du är lite piggare. Hoppas att ni kan komma iväg på er tur. Det är klart om de ska titta på cross kan väl du få besöka någon affär som du vill. Så fint du har gjort ute.

    Ha en bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  12. Vilken fin säck och härliga bilder.
    Och vad höstigt fint med alla blommorna i förra inlägget.

    Trevlig helg
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  13. Hej du! Jag tror inte ett dugg på att du är urkass på att göra blomsterkransar när du skapar denna hängvariant av blommor!
    Jättesnygg!

    Kram o trevlig helg!
    / Cecilia

    SvaraRadera
  14. *tittar in* oj vad mycket vackra saker du har. Älskar verkligen den hängande varianten av en krans och alla vackra säckar :) jag lägger dig på min favoritbloglista och hoppas att du kikar förbi. Ha en skön söndagkväll, kram! /emmis

    SvaraRadera
  15. Så fin soffan är med säcken på!! En sådan vill jag ha!! :=)

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  16. ¨....lovely...¨¨¨¨

    SvaraRadera

Hej på dig. Tack för att du lämnar spår efter dig. Kram Pirre

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails